FAQ / Veelgestelde vragen


Producten

Van welk materiaal zijn kunstbloemen gemaakt?
Onze kunstbloemen zijn gemaakt van verschillende materialen, zoals polyester, zijde, polyethyleen, wax en rubber. Grassen zoals Sprengheri, Eucalyptus en Anthurium zijn van stevig polyester.

Kan ik een kaartje toevoegen aan mijn bestelling?
Ja, dat kan! Vermeld je wens voor een kaartje en het bericht in het opmerkingenveld bij je bestelling, dan voegen wij het toe.

Kan ik de producten ergens bekijken?
Wij zijn een online winkel en hebben geen fysiek bezoekadres. Je kunt de bloemen dus niet vooraf bekijken. Heb je vragen over een product? Stuur ons gerust een e-mail!

Kan ik een boeket door jullie laten samenstellen?
Ja, dat kan! Stuur ons een e-mail of vul het contactformulier in met:

  • De gewenste hoogte of de hoogte van je vaas
  • Je favoriete stijl en kleur
  • Eventueel een referentie naar een bestaand boeket uit ons assortiment

Zo weten we precies wat je zoekt!

Kan ik bij jullie een cadeaubon bestellen?
Ja, wij bieden e-vouchers met een unieke code waarmee je in onze webshop kunt shoppen. Wil je er een bestellen? Stuur ons een e-mail info@thebloomisticcompany.nl of vul het contactformulier in.

Een product is niet op voorraad, wat nu?
Stuur ons een e-mail met het artikelnummer en het gewenste aantal. We kijken of het product onderweg is of op bestelling leverbaar is. Dit geldt ook voor grotere aantallen voor speciale gelegenheden.

Kan ik kunstbloemen in water zetten?
Wij raden dit af, omdat er ijzerdraad in de bloemen verwerkt zit, wat kan gaan roesten. Als alternatief kun je epoxyhars gebruiken om een realistisch water-effect te creëren. Dit houdt de bloemen ook mooi in model.

Zijn de kunstbloemen geïmpregneerd en gecertificeerd?
Onze kunstbloemen zijn niet standaard geïmpregneerd, maar dit kan eenvoudig door een derde partij gedaan worden. Neem contact met ons op voor advies.


Bestelling

Kan mijn boeket als cadeau worden ingepakt?
Ja! Alle boeketten van The Bloomistic Company® worden standaard als cadeau verpakt.

Kan ik mijn bestelling ophalen?
Nee, ophalen is helaas niet mogelijk. We hebben geen fysiek bezoekadres.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen bij een ophaalpunt?
Ja, dit kun je aangeven in je winkelwagen bij de verzendmethode.

Kan mijn bestelling 's avonds worden geleverd?
Ja, dat kan tegen een meerprijs van €1,55. Selecteer in het afrekenproces bij 'Bezorgmoment' de optie 'Bezorgmomenten ophalen'.

Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Zodra je bestelling is geplaatst, ontvang je een bevestiging per e-mail. Zodra je bestelling is verzonden, krijg je een e-mail met een track & trace-code van PostNL.


Betalen

Kan ik achteraf betalen?
Momenteel bieden wij geen achteraf betalen aan. Zodra deze optie beschikbaar is, zal deze tussen de betaalmethoden staan.

Kan ik op factuur betalen?
Ja, dat kan. Kies bij het afrekenen voor de optie Overboeking en maak het bedrag over naar:

NL25 RABO 0333 3923 88 t.n.v. The Bloomistic Company
Vermeld je orderkenmerk bij de betaling.

Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt als ik via 'Overboeking' betaal?
Zodra we je betaling hebben ontvangen, verwerken we je bestelling. Is de betaling binnen voor 15:00 uur dan verzenden wij je bestelling dezelfde dag nog!


Levering

Wat zijn jullie verzendkosten?
De verzendkosten zijn gratis voor al onze boeketten. Voor losse kunstbloemen rekenen wij verzendkosten. Raadpleeg onze "Verzendkosten en levertijd" pagina voor meer informatie.

Wat is jullie levertijd?
Bestellingen die voor 15:00 uur geplaatst worden, worden dezelfde dag verzonden. Bij geen vertragingen wordt je pakket de volgende werkdag geleverd, met uitzondering van zondag.

Met welke bezorgdienst wordt mijn pakket verzonden?
Wij verzenden met PostNL.

Mijn bestelling is vertraagd, wat nu?
Als je een track & trace-code hebt ontvangen maar je bestelling nog niet binnen is, kan er vertraging zijn bij PostNL. Helaas hebben wij hier geen invloed op. Neem voor vragen contact op met PostNL via 088 – 22 55 555.


Retourneren

Mijn bestelling is niet helemaal naar wens (bijv. kreukels, verkeerde vorm), wat kan ik doen?
Kunstbloemen kunnen tijdens transport en verpakking van vorm veranderen. Bekijk onze Tips en Tricks om dit eenvoudig te verhelpen.

Hoe kan ik (een deel van) mijn bestelling retourneren?
Is je bestelling toch niet naar verwachting? Stuur ons een e-mail op info@thebloomisticcompany.nl om je retour aan te melden. Download vervolgens het retourformulier en voeg dit toe aan je retourzending.

Kan ik artikelen omruilen?
Ja, dat kan! Stuur ons een e-mail met de artikelen die je wilt omruilen en welk artikel je ervoor in de plaats wilt ontvangen. Download het retourformulier en vermeld hierop dat het om een omruiling gaat. Let op: de verzendkosten voor het retour sturen en opnieuw verzenden zijn voor de koper.


Staat je vraag er niet bij?

Stuur ons gerust een e-mail op info@thebloomisticcompany.nl, we helpen je graag verder!

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.